Producent luksusowych torebek Birkin zwiększa sprzedaż. Chiny odżyły

Sprzedaż producenta torebek Birkin, Hermesa, wzrosła w trzecim kwartale aż o 31 proc., przebijając oczekiwania rynku, mimo że tempo odbicia po pandemii koronawirusa zwolniło w porównaniu z poprzednimi trzema miesiącami.

Publikacja: 21.10.2021 12:44

Producent luksusowych torebek Birkin zwiększa sprzedaż. Chiny odżyły

Foto: Bloomberg

Analitycy spodziewali się, że przychody francuskiej grupy marek luksusowych wzrosną o 21 proc. w ciągu trzech miesięcy do września – pisze Reuters. Przychody na koniec kwartału wyniosły 2,37 miliarda euro (2,76 miliarda dolarów), o około 40 proc. powyżej poziomu sprzed pandemii z 2019 roku, poinformowała firma w komunikacie.

Firmy produkujące towary luksusowe dość szybko podniosły się po skutkach kryzysu wywołanego pandemią Covid-19. Na całym świecie notują silny popyt na towary z wyższej półki, głownie dzięki łagodzeniu lockdownów. Życie towarzyskie, które zamarło podczas pandemii, odżywa napędzając sprzedaż towarów luksusowych.

Czytaj więcej

Przepaść: Francja potęgą rynku luksusowego. Deklasuje rywali

Wciąż jednak do dawnego poziomu nie wróciły zakupy dokonywane przez turystów, którzy wciąż podlegają mniejszym lub większym ograniczeniom w podróżowaniu. Widać to zwłaszcza po mniejszej liczbie turystów z Azji w Europie.

Dyrektor finansowy grupy Eric du Halgouët nie obawia się spowolnienia w Chinach, największym rynku dla branży, mówiąc, że ruch w sklepach, odsetek osób opuszczających sklepy z zakupami oraz średnia kwota wydana w sklepach wzrosły w ostatnim kwartale. Grupa jeszcze nie odczuła wpływu komentarzy chińskich przywódców wskazujących na plany zmniejszenia luki majątkowej w kraju, w tym poprzez podatki od nieruchomości i inne ograniczenia dla najbogatszych.

Według Halgouëta zaobserwowano zwiększenie ruchu w sklepach stacjonarnych w Chinach, ale także w sklepie internetowym, która mocno przyciąga do marki całkiem nową klientelę.

Analitycy spodziewali się, że przychody francuskiej grupy marek luksusowych wzrosną o 21 proc. w ciągu trzech miesięcy do września – pisze Reuters. Przychody na koniec kwartału wyniosły 2,37 miliarda euro (2,76 miliarda dolarów), o około 40 proc. powyżej poziomu sprzed pandemii z 2019 roku, poinformowała firma w komunikacie.

Firmy produkujące towary luksusowe dość szybko podniosły się po skutkach kryzysu wywołanego pandemią Covid-19. Na całym świecie notują silny popyt na towary z wyższej półki, głownie dzięki łagodzeniu lockdownów. Życie towarzyskie, które zamarło podczas pandemii, odżywa napędzając sprzedaż towarów luksusowych.

Handel
Dyskonty zdobyły rynek, ale klienci mogą mieć mniejszy wybór
Handel
Dyskonty tną ofertę, ale wojna cenowa szybko się nie skończy
Handel
Sieć dyskontów z Malezji otwiera pierwszy polski sklep w Zabrzu
Handel
Polacy mogą zaskoczyć rynek wydatkami w listopadzie
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Handel
Znana sieć sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz w tarapatach. Wkroczył sąd