LEGO podało w komunikacie, że w pierwszym półroczu sprzedaż konsumencka wzrosła o 36 proc., zaś przychody o 46 proc. do 23 miliardów duńskich koron (3,6 mld dol.), przy podwojeniu zysku operacyjnego oraz zysku netto.
Prezes i dyrektor generalny LEGO, Niels B. Christiansen w prezentacji online zaznaczył, że spodziewa się, że wzrost ustabilizuje się na bardziej zrównoważonym poziomie, gdy ludzie powrócą do wzorców wydatków sprzed pandemii. Obecnie wysoki wzrost firma zanotowała na wszystkich rynkach, na których działa.
- Inwestujemy w sektor online, uruchomiliśmy nasz sklep na chińskiej platformie Tmall - mówi. Równolegle firma rozwija także dystrybucję przez sklepy stacjonarne, wprowadza też nowe linie produktów - tegorocznym przebojem jest choćby ta z Super Mario. Pięć najczęściej sprzedawanych motywów w pierwszej połowie 2021 r. to LEGO City, Star Wars, Technics, Creator Expert i Harry Potter.
Prezes podał, że cyfrowe centra talentów zostały otwarte w Szanghaju i Kopenhadze, oprócz centrali firmy w Billund i centrum w Londynie, aby wesprzeć prace nad nowymi rozwiązaniami.