Tegoroczne obroty e-handlu w Polsce mają być o 10 mld zł większe niż w 2020 r. i wynieść 93 mld zł, wynika z szacunków PwC. Notowane na giełdzie platformy działające na tym rynku notują poprawę wyników i rozszerzają działalność o kolejne kraje. Jest też jednak i inny aspekt ich działalności. Konsumenci nie tylko kupują, ale też coraz częściej zwracają towary zakupione w sieci.
Poszczególne firmy sprzedające towary w sieci rzadko dzielą się konkretnymi informacjami na ten temat. Jednym z wyjątków jest odzieżowa platforma Answear.com.
Wzrostowy trend
W sprawozdaniu za I półrocze br. firma podała, że wartość zwróconych towarów stanowiła w II kwartale 31,4 proc. łącznych przychodów ze sprzedaży online. W porównaniu z tym samym kwartałem rok wcześniej oznacza to duży wzrost (z 24,9 proc.), trzeba jednak wziąć pod uwagę, że były to miesiące obostrzeń i zmniejszonej aktywności konsumentów w pierwszych miesiącach pandemii. Różnica wartości zwrotów między pierwszym półroczem br., a połową 2020 r. nie jest już tak istotna, choć także widać wzrost (z 29,3 proc. do 31,2 proc.).
Kierowana przez Krzysztofa Bajołka firma w komentarzu do tej pozycji napisała, że „udało jej się utrzymać poziom wzrostu wskaźnika na minimalnym poziomie". Według niej skala zwrotów w krajach Europy Zachodniej jest dużo wyższa. Nie przeczy przy tym, że wzrostowy trend nadal się utrzymuje.