Tesco w Polsce tylko do października

Po ponad 25 latach na rynku Tesco kończy działalność operacyjną i żegna się z klientami w kraju. Markę zastąpi Netto.

Publikacja: 02.09.2021 10:50

Niedługo nowa strategia Tesco. Podejście do rynku zmieniają też dyskonty wprowadzając wiele marek pr

Niedługo nowa strategia Tesco. Podejście do rynku zmieniają też dyskonty wprowadzając wiele marek premium.

Foto: Fotorzepa/Sławomir Mielnik

Firma podaje w komunikacie, że sklepy pod szyldem Tesco będą otwarte do 31 października 2021 r. Po tym terminie w większości z nich kontynuowany będzie proces konwersji do formatu Netto.

W marcu 2021 r. decyzją UOKiK sfinalizowana została transakcja zakupu części polskiego biznesu Tesco przez Salling Group, właściciela m.in. sieci Netto. Jej wartość to ponad 900 mln zł, objęła ponad 300 sklepy Tesco w Polsce, ich zdecydowaną większość.

Pierwsze placówki po zmianie szyldu na Netto otwarte zostały pod koniec maja.

– W ciągu trzech miesięcy od otwarcia pierwszych sklepów po konwersji otworzyliśmy blisko 80 placówek Netto w miejsce Tesco. Założeniem jest, by ten proces przebiegał dynamicznie – mówi Mark Nielsen, prezes Netto Polska. – Chcemy możliwie szybko i sprawnie pojawić się z flagowym formatem Netto 3.0 w nowych lokalizacjach. W ten sposób zaoferujemy jeszcze większej grupie polskich klientów to, za co nas chętnie wybierają – dodaje.

Czytaj więcej

Sieci otworzą sklepy w niedzielę. Pracownicy protestują

Bieżący rok zakończy się z blisko 200 placówkami Netto w miejsce Tesco. W ten sposób sieć Netto zdecydowanie się poszerzy jeszcze w tym roku. Po zakończeniu procesu konwersji Netto osiągnie liczbę ponad 700 sklepów w całej Polsce.

W związku z decyzją o zakończeniu działalności operacyjnej Tesco w Polsce obecnie wygaszane są wszelkie procesy będące wynikiem działalności brytyjskiej sieci. Wypowiadane są umowy z partnerami biznesowymi, trwa również sprzedaż nieruchomości niebędących przedmiotem transakcji z Salling Group. Celem jest zamknięcie jak największej liczby obszarów biznesowych do dnia 31 października b.r.

Wraz z tym dniem działanie zakończą wszystkie sklepy Tesco – zarówno te, których konwersja planowana jest po tej dacie, jak i te, które nie będą podlegać transformacji. Do momentu uruchomienia wszystkich konwertowanych sklepów pod szyldem Netto ich pracownicy będą objęci szkoleniami, by jak najlepiej przygotować się do pracy w modelu Netto. W tym czasie, zgodnie z harmonogramem, będą toczyć się przebudowy placówek. Od dnia 1 listopada nabyte przez Salling Group od Tesco centra dystrybucyjne w Gliwicach i Teresinie będą obsługiwały wyłącznie sklepy Netto.

Firma podaje w komunikacie, że sklepy pod szyldem Tesco będą otwarte do 31 października 2021 r. Po tym terminie w większości z nich kontynuowany będzie proces konwersji do formatu Netto.

W marcu 2021 r. decyzją UOKiK sfinalizowana została transakcja zakupu części polskiego biznesu Tesco przez Salling Group, właściciela m.in. sieci Netto. Jej wartość to ponad 900 mln zł, objęła ponad 300 sklepy Tesco w Polsce, ich zdecydowaną większość.

Pozostało 81% artykułu
Handel
Dyskonty zdobyły rynek, ale klienci mogą mieć mniejszy wybór
Handel
Dyskonty tną ofertę, ale wojna cenowa szybko się nie skończy
Handel
Sieć dyskontów z Malezji otwiera pierwszy polski sklep w Zabrzu
Handel
Polacy mogą zaskoczyć rynek wydatkami w listopadzie
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Handel
Znana sieć sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz w tarapatach. Wkroczył sąd