Tęczowa torba znów w Ikei. Dochód pójdzie na fundację

W Międzynarodowy Dzień Przeciw Homofobii, Transfobii i Bifobii Ikea znów rozpoczęła sprzedaż tęczowej torby w limitowanej edycji.

Aktualizacja: 17.05.2021 13:55 Publikacja: 17.05.2021 13:03

Tęczowa torba znów w Ikei. Dochód pójdzie na fundację

Foto: materiały prasowe

17 maja przypada Międzynarodowy Dzień Przeciw Homofobii, Transfobii i Bifobii i jest to dobry moment na wprowadzenie do sprzedaży limitowanej wersji popularnej torby FRAKTA. STORSTOMMA, bo tak nazywa się limitowana edycja, jest tęczowa, a dochód z jej sprzedaży trafi do Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę.

W komunikacie prasowym z okazji wprowadzenia kolejnej edycji tęczowej torby, Ikea podkreśla, że wspieranie osób LGBT+ w pracy jest jednym z pięciu punktów strategii różnorodności firmy. Koncern podkreśla, chce się rozwijać poprzez „prawdziwie włączającą kulturę pracy", w której każdy „może czuć się sobą".

- Torba STORSTOMMA to produkt Ikea, który oprócz podstawowej funkcji, jest również symbolem szacunku dla osób LGBT+ oraz wsparcia otwartości. Szacunek i włączanie są częścią naszych wartości w IKEA. Każdy z nas jest ważny, każdy jest słyszany i wkład każdego się liczy. Sprzedaż toreb STORSTOMMA oznacza dla nas możliwość wsparcia oraz pomocy dzieciom i młodzieży narażonym na wykluczenie społeczne, we współpracy z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę, która prowadzi telefon zaufania dla dzieci i młodzieży – mówi, cytowana w komunikacie prasowym, Susanna Romantsova, Liderka ds. Różnorodności, Równego Traktowania i Kultury Przynależności w IKEA Retail w Polsce.

Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę prowadzi od lat bezpłatną, całodobową linię pomocową dostępną pod numerem 116 111. Co 2 minuty odbierany jest pod tym numerem telefon od dziecka lub nastolatka, które potrzebuje pomocy. Łącznie w ciągu roku odbieranych jest około 60 tys. połączeń i 13 tys. wiadomości online. Fundacja udziela pomocy jako telefon zaufania, wszystkim dzieciom i nastolatkom, nie tylko osobom LGBT+. Przedstawiciele Fundacji podkreślają, że zależy im na „inkluzywnej postawie" i chcą być „ponad podziałami".

Sam telefon zaufania może działać głownie dzięki wsparciu sponsorów i darczyńców. Przewidywany dochód ze sprzedaży tęczowej torby może umożliwić odebranie dodatkowych 10 tys. połączeń od potrzebujących pomocy dzieci i nastolatków.

Tegoroczna limitowana edycja torby w barwach tęczy, jest kontynuacją zeszłorocznej współpracy. W 2020 dochód ze sprzedaży toreb pozwolił na odebranie ponad 1300 telefonów od potrzebujących wsparcia. Ikea wspiera Fundację także w innych projektach.

17 maja przypada Międzynarodowy Dzień Przeciw Homofobii, Transfobii i Bifobii i jest to dobry moment na wprowadzenie do sprzedaży limitowanej wersji popularnej torby FRAKTA. STORSTOMMA, bo tak nazywa się limitowana edycja, jest tęczowa, a dochód z jej sprzedaży trafi do Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę.

W komunikacie prasowym z okazji wprowadzenia kolejnej edycji tęczowej torby, Ikea podkreśla, że wspieranie osób LGBT+ w pracy jest jednym z pięciu punktów strategii różnorodności firmy. Koncern podkreśla, chce się rozwijać poprzez „prawdziwie włączającą kulturę pracy", w której każdy „może czuć się sobą".

Handel
Dyskonty zdobyły rynek, ale klienci mogą mieć mniejszy wybór
Handel
Dyskonty tną ofertę, ale wojna cenowa szybko się nie skończy
Handel
Sieć dyskontów z Malezji otwiera pierwszy polski sklep w Zabrzu
Handel
Polacy mogą zaskoczyć rynek wydatkami w listopadzie
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Handel
Znana sieć sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz w tarapatach. Wkroczył sąd