17 maja przypada Międzynarodowy Dzień Przeciw Homofobii, Transfobii i Bifobii i jest to dobry moment na wprowadzenie do sprzedaży limitowanej wersji popularnej torby FRAKTA. STORSTOMMA, bo tak nazywa się limitowana edycja, jest tęczowa, a dochód z jej sprzedaży trafi do Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę.
W komunikacie prasowym z okazji wprowadzenia kolejnej edycji tęczowej torby, Ikea podkreśla, że wspieranie osób LGBT+ w pracy jest jednym z pięciu punktów strategii różnorodności firmy. Koncern podkreśla, chce się rozwijać poprzez „prawdziwie włączającą kulturę pracy", w której każdy „może czuć się sobą".
- Torba STORSTOMMA to produkt Ikea, który oprócz podstawowej funkcji, jest również symbolem szacunku dla osób LGBT+ oraz wsparcia otwartości. Szacunek i włączanie są częścią naszych wartości w IKEA. Każdy z nas jest ważny, każdy jest słyszany i wkład każdego się liczy. Sprzedaż toreb STORSTOMMA oznacza dla nas możliwość wsparcia oraz pomocy dzieciom i młodzieży narażonym na wykluczenie społeczne, we współpracy z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę, która prowadzi telefon zaufania dla dzieci i młodzieży – mówi, cytowana w komunikacie prasowym, Susanna Romantsova, Liderka ds. Różnorodności, Równego Traktowania i Kultury Przynależności w IKEA Retail w Polsce.
Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę prowadzi od lat bezpłatną, całodobową linię pomocową dostępną pod numerem 116 111. Co 2 minuty odbierany jest pod tym numerem telefon od dziecka lub nastolatka, które potrzebuje pomocy. Łącznie w ciągu roku odbieranych jest około 60 tys. połączeń i 13 tys. wiadomości online. Fundacja udziela pomocy jako telefon zaufania, wszystkim dzieciom i nastolatkom, nie tylko osobom LGBT+. Przedstawiciele Fundacji podkreślają, że zależy im na „inkluzywnej postawie" i chcą być „ponad podziałami".
Sam telefon zaufania może działać głownie dzięki wsparciu sponsorów i darczyńców. Przewidywany dochód ze sprzedaży tęczowej torby może umożliwić odebranie dodatkowych 10 tys. połączeń od potrzebujących pomocy dzieci i nastolatków.