Sanrio projektuje, licencjonuje, produkuje i sprzedaje popularne wśród dzieci oraz dorosłych produkty z Hello Kitty - mającej ludzkie cechy postaci animowanej kotki. Firma produkuje nie tylko filmy i gry komputerowe z hello Kitty, ale także zbawi, ubrania i różne gadżety, ale także sprzęt elektroniczny.
W czerwcu 2017 r. Komisja Europejska wszczęła dochodzenie antymonopolowe w sprawie niektórych licencji i praktyk dystrybucji Sanrio. KE postanowiła sprawdzić czy japońska firma nałożyła nielegalne ograniczenia na przedsiębiorców w sprawie sprzedaży licencjonowanych towarów ponad granicami na jednolitym rynku UE.
Według KE umowy licencyjne jakie Sanrio zawarło z kontrahentami naruszają unijne zasady konkurencji. Japoński koncern narzucił swoim partnerom szereg ograniczeń ograniczających sprzedaż poza terytorium licencjobiorców, takie jak klauzule wyraźnie zakazujące sprzedaży produktów - w tym także z serii Hello Kitty - poza określonym obszarem.
Japońska firma współpracowała podczas dochodzenia z urzędnikami Komisji i przyznała, że faktycznie doszło do naruszenia reguł konkurencji UE. Komisja zdecydowała się na obniżenie kary o 40 proc. i ostatecznie Sanrio został ukarany kwotą 6 mln 222 tys. euro - informuje magazyn "Fortune".