Grupa prowadzi dwie ogólnokrajowe sieci sklepów z alkoholem i artykułami spożywczymi. Łącznie Mercury Retail Holding posiada ponad 14 tys. punktów sprzedaży.
Spółka ustaliła przedział cenowy w jakim będzie oferowała akcje w formie globalnych kwitów depozytowych (GDR) na 6-6,5 USD. Nawet biorąc pod uwagę najniższy poziom przedziału cenowego, pierwsza oferta publiczna Mercury Retail Holding byłaby największym IPO na moskiewskiej giełdzie od 2013 r., kiedy Alrosa przeprowadziła IPO o wartości 1,3 mld USD.
Kapitalizacja spółki może sięgnąć nawet 13 mld USD, mimo że według źródeł Bloomberga, wcześniej celowano w wycenę około 20 mld USD. Nadal jednak, Mercury Retail byłby największą rosyjską spółką z sektora spożywczego pod względem wartości rynkowej.
Prezes Mercury Retail, Igor Kesaev, powiedział, że firma prezentuje swój model biznesowy międzynarodowym i rosyjskim inwestorom, oczekując, że docenią ogromne możliwości rynkowe i atrakcyjną politykę dywidendową.
„Zgodnie z obecną polityką dywidendową grupa zamierza wypłacać dywidendy kwartalnie z docelowym wskaźnikiem wypłat wynoszącym co najmniej 50 proc. dochodu netto za okres zgodnie z MSSF” – stwierdziła spółka w oświadczeniu.