W ten sposób można płacić np. za telefon komórkowy, energię elektryczną czy telewizję, a system stworzony został przez spółkę Paytree. We współpracy z Blue Media zostały zrealizowane pierwsze wdrożenia systemu u takich dostawców, jak innogy, Netia, Tauron, Polsat Box (dawniej Cyfrowy Polsat) czy Polkomtel.
Firma Paytree zbudowała system w oparciu o własny sposób oceny klienta, bazujący na zaawansowanej analityce. Z kolei Blue Media zajmuje się sprawnym przebiegiem procesu identyfikacji klienta, w tym wsparcie w ocenie oraz odpowiada za przekazywanie środków oraz pełne bezpieczeństwo transakcji.
- Payka to idealne rozwiązanie dla osób, które chcą lub potrzebują przenieść płatność za swoje comiesięczne zobowiązania na późniejszy, bardziej dogodny dla nich czas - mówi Przemysław Płudowski, Business Development Director w Blue Media.
- Korzystamy z kilku alternatywnych form finansowania. Dzięki tym elementom możemy dostarczać różnorodne rozwiązania procesowo-produktowe dla naszych partnerów. Jednym z produktów, nad którym w ostatnim czasie intensywnie pracowaliśmy, jest Payka - mówi Bartłomiej Garczyk, prezes Paytree.
Po otrzymaniu rachunku za prąd, gaz, internet lub inne usługi, klient wchodzi do eBOK-a (elektronicznego biura obsługi klienta) swojego dostawcy lub otwiera wiadomość e-mail z informacją o nowym rachunku oraz linkiem do płatności. W eBOK-u lub na stronie płatności wybiera jako metodę płatności „Payka - zapłać później”. Po wypełnieniu formularza, który należy wypełnić oraz zatwierdzić swoje dane za pomocą logowania do swojej bankowości internetowej. Po przejściu pozytywnej weryfikacji klient otrzymuje umowę, którą musi zaakceptować otrzymanym kodem SMS. Po potwierdzeniu umowy, Payka natychmiast opłaca za klienta rachunek.