Więcej czasu na YouTube i Netflix. Co oglądaliśmy w sierpniu 2023 roku

W sierpniu platformy streamingowe w Polsce odnotowały kolejny rekord oglądalności – wynika z najnowszych danych Nielsena zebranych w ramach badania „The Gauge”. Traciły kablówki i platformy satelitarne.

Publikacja: 20.09.2023 16:04

Więcej czasu na YouTube i Netflix. Co oglądaliśmy w sierpniu 2023 roku

Foto: Adobe Stock

W sierpniu 2023 r. 7,1 proc. czasu spędzonego przed ekranem telewizorów widzowie w Polsce przeznaczyli na programy dostępne na platformach streamingowych. To wzrost o 0,2 pkt proc. w porównaniu z lipcem br., który również był rekordowy.

Udział w rynku oglądalności umocnił YouTube (do 2 proc.), a Netflix utrzymał udział 1,7 proc. Nielsen nie wyróżnia innych serwisów (inaczej np. w Stanach Zjednoczonych, czy Meksyku), ponieważ żaden z nich nie osiąga odpowiednio wysokiego udziału.

Platformy streamingowe umocniły się kosztem tradycyjnej telewizji, ale jej udział jest nadal dominujący. Podobnie jak w lipcu, najpopularniejszymi programami były treści informacyjne i sportowe.

W sierpniu traciły widzów platformy satelitarne i kablowe. Ich udziały spadły w porównaniu z lipcem o odpowiednio 0,1 pkt proc. do 34 proc. i 0,6 pkt proc. do 29,4 proc. Z kolei cyfrowa telewizja naziemna lekko umocniła pozycję względem lipca (o 0,4 pkt proc. - do 23,2 proc.).

Wszystko to w okresie, w którym widzowie w ogóle spędzają mniej czasu przed telewizorem. W sierpniu średni czas oglądania treści na ekranie takich urządzeń wyniósł 3 godz. 32 minuty dziennie. To o 2,5 minuty krócej niż rok temu i o około 45 minut krócej niż w miesiącach zimowych.

Dane pochodzą z pojedynczego panelu Nielsena składającego się z 3500 gospodarstw domowych i prawie 9700 panelistów. Są one prezentowane dla osób w wieku powyżej 4 lat, w podziale na telewizję kablową, satelitarną, naziemną (zarówno linearną, jak i przesuniętą w czasie do 7 dni) oraz oglądalność streamingu. Warto zaznaczyć, że oglądalność stacji telewizyjnych na żywo na platformach OTT jest klasyfikowana jako oglądalność streamingu.

W sierpniu 2023 r. 7,1 proc. czasu spędzonego przed ekranem telewizorów widzowie w Polsce przeznaczyli na programy dostępne na platformach streamingowych. To wzrost o 0,2 pkt proc. w porównaniu z lipcem br., który również był rekordowy.

Udział w rynku oglądalności umocnił YouTube (do 2 proc.), a Netflix utrzymał udział 1,7 proc. Nielsen nie wyróżnia innych serwisów (inaczej np. w Stanach Zjednoczonych, czy Meksyku), ponieważ żaden z nich nie osiąga odpowiednio wysokiego udziału.

Media
Jesienna ofensywa studiów z Polski. 11 bit studios otwiera listę
Media
Trzęsienie ziemi w RMF. Wieloletni szefowie odchodzą z zarządu
Media
Omdia: za 5 lat Netflix przegoni Polsat Box
Media
Rewolucja w Empiku. Sieć wchodzi na rynek książek używanych
Materiał Promocyjny
Wpływ amerykańskich firm na rozwój polskiej gospodarki
Media
Potężna porażka Elona Muska. X zablokowany w całym kraju