"Rzeczpospolita" niezmiennie najczęściej cytowanym tytułem prasowym

"Rzeczpospolita" z liczbą 1,9 tys. cytowań utrzymuje pozycję lidera rankingu tytułów prasowych. Jest też najbardziej opiniotwórczym tytułem prasowym o profilu ekonomiczno-biznesowym.

Publikacja: 20.12.2022 14:35

"Rzeczpospolita" niezmiennie najczęściej cytowanym tytułem prasowym

Foto: Gremi Media SA

Na drugie miejsce w zestawieniu tytułów prasowych awansuje "Dziennik Gazeta Prawna", na który inne media powoływały się w listopadzie 1,3 ty. razy. Natomiast podium zamyka "Super Express" z wynikiem niewiele niższym – 1,2 tys. wzmianek.

Foto: Instytut Monitorowania Mediów

Na pierwszym stopniu podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno–biznesowym również niezmiennie utrzymuje się "Rzeczpospolita" (1,9 tys. odwołań). Kolejne miejsce podobnie jak w zeszłym miesiącu zajmuje "Dziennik Gazeta Prawna" (1,3 tys. powołań), a podium z awansem o jedną pozycję zamyka "Puls Biznesu" z liczbą 176 cytowań w pozostałych mediach. W zestawieniu ponownie znalazł się Forbes (133) oraz "Parkiet" (25), który z kolei zamyka ranking.

Foto: Instytut Monitorowania Mediów

Prasa z największym udziałem w TOP 15

W najnowszym zestawieniu TOP 15 najczęściej cytowanych tytułów listopada największe udziały mają prasa, którą kolejno reprezentują "Rzeczpospolita", "Dziennik Gazeta Prawna", "Super Express", "Gazeta Wyborcza" i "Fakt" oraz stacje telewizyjne: TVP Info, TVN24, Polsat News, TVN i TVP Sport. 20% udziału mają zaś portale internetowe Wirtualna Polska, Onet i Interia. Natomiast rozgłośnie radiowe RMF FM i Radio ZET stanowią 14% zestawienia ogólnego.

Foto: Instytut Monitorowania Mediów

Ogólny listopadowy ranking najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce otwiera RMF FM. Według Instytutu Monitorowania Mediów (IMM) na stację inni dziennikarze w kraju powoływali się 2,4 tys. razy. Miejsce drugie zajęła "Rzeczpospolita", która m.in. jako pierwsza opublikowała wyniki badania na temat decyzji zakupowych Polaków po wzroście poziomu inflacji notując wynik ponad 1,9 tys. odniesień w innych mediach. Podium zamyka Wirtualna Polska liczbą 1,8 tys. cytowań. Najwyższy wzrost, bo aż o osiemnaście oczek odnotowała zaś stacja telewizyjna — TVP Sport.

Foto: Instytut Monitorowania Mediów

Ringier Axel Springer liderem zestawienia wydawnictw, Gremi Media na siódmym miejscu

Miejsce pierwsze w rankingu najbardziej opiniotwórczych wydawnictw utrzymuje Ringier Axel Springer Polska, którego redakcje Business Insider, "Fakt", "Forbes", "Newsweek", Noizz, Onet, Plejada i "Przegląd Sportowy" były cytowane przez dziennikarzy innych tytułów łącznie 4,6 tys. razy. Drugą pozycję z awansem o dwa miejsca zajmuje Telewizja Polska (3 tys.), do której należą TVP Info, TVP1, TVP2, TVP3, TVP Sport. Dalej na podium Wirtualna Polska Media z łącznym wynikiem prawie 2,8 tys. wzmianek dla tytułów z raportu Abczdrowie, Autokult, Dobreprogramy, Money, o2, Pudelek i WP. Na siódmym miejscu znalazło się Gemi Media ("Rzeczpospolita", "Parkiet", "Sport"), którego materiały redakcyjne łącznie pojawiły się ponad 1,9 tys. razy w innych tytułach mediowych w kraju.

Analizę częstotliwości 33 254 cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1 – 30 listopada 2022 roku.

Na drugie miejsce w zestawieniu tytułów prasowych awansuje "Dziennik Gazeta Prawna", na który inne media powoływały się w listopadzie 1,3 ty. razy. Natomiast podium zamyka "Super Express" z wynikiem niewiele niższym – 1,2 tys. wzmianek.

Na pierwszym stopniu podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno–biznesowym również niezmiennie utrzymuje się "Rzeczpospolita" (1,9 tys. odwołań). Kolejne miejsce podobnie jak w zeszłym miesiącu zajmuje "Dziennik Gazeta Prawna" (1,3 tys. powołań), a podium z awansem o jedną pozycję zamyka "Puls Biznesu" z liczbą 176 cytowań w pozostałych mediach. W zestawieniu ponownie znalazł się Forbes (133) oraz "Parkiet" (25), który z kolei zamyka ranking.

Media
Akcje Cyfrowego Polsatu w górę. Zarząd o rodzinnym sporze
Media
Kina liczą, że pomoże im kilka tytułów
Media
„Parkiet” prezentuje nową ofertę prenumeraty. Wyjątkowa propozycja dla inwestorów
Media
„Rzeczpospolita” ma nową ofertę prenumeraty na 2025 rok
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Media
Szalony tydzień akcji Trump Media. Jaka będzie przyszłość spółki prezydenta elekta?