- Obiecująco prezentuje się repertuar kinowy na czwarty kwartał tego roku - ocenił w piątek przy okazji publikacji wyników Grupy Agory za trzeci kwartał tego roku Bartosz Hojka. Jako przykład podał wchodzący niebawem na ekrany film ze stajni Disney’a kierowany do dzieci „Dziwny Świat”.
Kino to (z wyjątkiem pandemii) jeden z dwóch głównych biznesów grupy Agora. W ciągu trzech kwartałów 2022 r. przyniosły medialnemu koncernowi ponad 200 mln zł przychodu. Ponad 134 mln zł kina uzyskały ze sprzedaży 7 mln biletów (wychodzi 19,1 zł za sztukę), a bary przyniosły im kolejne 73 mln zł. Reklamodawcy zostawili w tym czasie na dużym ekranie 19 mln zł.
W sumie kinowy biznes odpowiadał za około 28 proc. przychodów holdingu Agory w tym czasie. Grupa wykazała bowiem 782,1 mln zł przychodu. To wzrost o 27 proc. rok do roku. Odpowiada zań w dużej mierze właśnie wznowienie działalności kin.
Mimo wzrostu przychodów, za sprawą wzrostu kosztów finansowych Agora wykazała po trzech kwartałach większą stratę netto niż rok temu: sięgnęła ona 75,2 mln zł (wobec 70 mln zł rok wcześniej).
Wynik operacyjny grupy był ujemny ale lepszy niż rok wcześniej (strata zmniejszyła się do 34,4 mln zł). Z kolei wynik EBITDA wyniósł 84 mln zł wg MSSF 16 (wzrost o kilkadziesiąt procent) lub 16,9 mln zł bez MSSF16, czyli spadek o 29 proc.