E-Kiosk: EBITDA w górę o 17 proc. Przychody wzrosły o 10 proc.

W ub.r. firma E-Kiosk (kontrolowana przez Gremi Media), do której należą platformy eKiosk.pl, eGazety.pl
i Nexto.pl z prasą cyfrową i ebookami oraz agencja marketingowa eContentLAB.pl, wypracowała wzrost przychodów o 10 proc. w stosunku do roku 2020, osiągając poziom, 12 727 tys. zł, a wskaźnik EBITDA wyniósł 4 456 tys. zł, wobec 3 818 tys. zł rok wcześniej, co oznacza wzrost o 17 proc.

Publikacja: 18.03.2022 17:06

E-Kiosk: EBITDA w górę o 17 proc. Przychody wzrosły o 10 proc.

Foto: materiały prasowe

- W 2021 roku mieliśmy trzy cele: utrzymanie nowych czytelników, którzy zdecydowali się na naszą ofertę w wyniku pandemii, pozyskanie nowych odbiorców oraz utrzymanie dyscypliny finansowej, która jest od lat kluczowym elementem naszej strategii. Z satysfakcją mogę odnotować, że dzięki zaangażowaniu zespołu udało się nasze założenia zrealizować. Jeśli do tego dodamy nasze zaangażowanie w rozbudowę oferty dla przedsiębiorców oraz potencjał, który wynika z pozyskanych w minionym roku partnerów biznesowych - jestem optymistą, jeśli chodzi o rozwój Spółki w roku 2022 - komentuje Łukasz Piela, prezes zarządu e-Kiosk S.A.

W 2021 roku e-Kiosk dostarczał prasę m.in. Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, Kancelarii Prezydenta, Narodowemu Bankowi Polskiemu, Najwyższej Izbie Kontroli, Urzędowi Komisji Nadzoru Finansowego oraz Izbom Skarbowym. Marka Nexto była w zeszłym roku patronem Księgarni Literackiej w ramach festiwalu OFF Country Club w Katowicach, podczas którego promowano katalog audiobooków i ebooków księgarni.

Spółka informuje także, że poszerzyła portfolio produktów dla przedsiębiorców oraz rozbudowała serwis oferujący oprogramowanie Mała Księgowość (mk.rp.pl) o warstwę kontentową. Wyjście z ofertą specjalistycznych treści o tematyce księgowo - podatkowej w istotny sposób przyczyniło się do zwiększenia liczby użytkowników korzystających z serwisu.

Należąca do e-Kiosk S.A. agencja marketingowa eContentLAB zrealizowała siedem konferencji multimedialnych dla branży finansowej, w formie zdalnej lub hybrydowej. Konferencje zostały zrealizowane dzięki poszerzeniu oferty agencji o konferencje hybrydowe będące pochodną wybuchu pandemii.

Ponadto e-Kiosk S.A. obchodził w 2021 roku 15-lecie istnienia. Z okazji jubileuszu, spółka przyznała Nagrody Czytelnicze w pięciu kategoriach: Miesięcznik 15-lecia, Tygodnik 15-lecia, Dziennik 15-lecia, Ebook 15-lecia oraz Audiobook 15-lecia. Oprócz nagród wydawcy mieli możliwość wskazania organizacji pożytku publicznego, której e-Kiosk przekaże pięćdziesiąt tysięcy złotych wsparcia. W anonimowej sondzie zwyciężyła Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę.

E-Kiosk S.A. jest największym dystrybutorem e-prasy w Polsce, który skupia w jednym miejscu zarówno katalog e-prasy, ebooków jak i audiobooków. Celem spółki jest udostępnienie pełnej oferty publikacji, periodyków i książek w wersji cyfrowej. E-Kiosk rozwija też dystrybucję oprogramowania i świadczy usługi e-commerce dla wydawnictw. Do spółki należą brandy: eKiosk.pl, eGazety.pl, Nexto.pl oraz eContentLAB.pl.

- W 2021 roku mieliśmy trzy cele: utrzymanie nowych czytelników, którzy zdecydowali się na naszą ofertę w wyniku pandemii, pozyskanie nowych odbiorców oraz utrzymanie dyscypliny finansowej, która jest od lat kluczowym elementem naszej strategii. Z satysfakcją mogę odnotować, że dzięki zaangażowaniu zespołu udało się nasze założenia zrealizować. Jeśli do tego dodamy nasze zaangażowanie w rozbudowę oferty dla przedsiębiorców oraz potencjał, który wynika z pozyskanych w minionym roku partnerów biznesowych - jestem optymistą, jeśli chodzi o rozwój Spółki w roku 2022 - komentuje Łukasz Piela, prezes zarządu e-Kiosk S.A.

Media
Akcje Cyfrowego Polsatu w górę. Zarząd o rodzinnym sporze
Media
Kina liczą, że pomoże im kilka tytułów
Media
„Parkiet” prezentuje nową ofertę prenumeraty. Wyjątkowa propozycja dla inwestorów
Media
„Rzeczpospolita” ma nową ofertę prenumeraty na 2025 rok
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Media
Szalony tydzień akcji Trump Media. Jaka będzie przyszłość spółki prezydenta elekta?