Z danych Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów wynika, że mimo trudności na rynku najlepsze wyniki osiągnęła branża wynajmu długoterminowego samochodów.
Już od dłuższego czasu możemy zauważyć, że zakupy online cieszą się popularnością. Pandemia przekonała do zakupów w sieci tych, którzy do tej pory nie korzystali z tego rozwiązania.
– Trudno jednak jednoznacznie określić, czy zmieni się podejście do zakupów w sklepach stacjonarnych, ponieważ ich zaletą jest możliwość obejrzenia towaru czy przymierzenia go, do czego wiele osób przywykło – mówi Joanna Izdebska, specjalista ds. PR i komunikacji z Europejskiego Centrum Konsumenckiego.
Jednym z najistotniejszych czynników podczas podejmowania decyzji zakupowych jest cena. Z najnowszego badania przeprowadzonego przez UCE RESEARCH i Grupę BLIX wynika, że najważniejszym kryterium wyboru produktów na święta dla 77 proc. ankietowanych będzie ich koszt. Kupując w sieci, mamy możliwość kupienia taniej niż w sklepie stacjonarnym, a przede wszystkim możemy zweryfikować ceny w wielu sklepach, co ułatwia podjęcie decyzji. Kupujący powinni jednak wykazać się czujnością. – Jeżeli cena danej rzeczy wydaje nam się zbyt niska, warto upewnić się, ile produkt kosztuje w oficjalnym sklepie marki. E-sklepy przyciągają niezwykłymi obniżkami, ale niestety często nierealnymi. Zdarza się też, że dana promocja wcale nią nie jest i cena np. po 40% obniżce jest taka sama jak przed ogłoszeniem promocji czy wyprzedaży – mówi Izdebska.
Przed kliknięciem „kupuję i płacę" warto też zweryfikować sprzedawcę.