Bardziej ambitne podejście przedsiębiorstw do ESG może przyczynić się do osiągnięcia przewagi konkurencyjnej na rynku – takie wnioski płyną z czwartej edycji badania EY, które „Rzeczpospolita” opisuje jako pierwsza. Wyniki wpisują się w niepokojący szerszy obraz, z którego wynika, że ESG jest nadal traktowane jako obowiązek wynikający z przepisów, a nie szansa na budowę długofalowej strategii, opartej na zrównoważonych wartościach.
Biznesowe korzyści z ESG
Mediana roku docelowego osiągnięcia celów klimatycznych to obecnie rok 2050 w porównaniu z 2036 r. w badaniu z poprzedniego roku.
– Zarządy firm stoją przed koniecznością wypracowania strategicznego podejścia do polityki klimatycznej i powinny dostosować się do związanej z tym agendy regulacyjnej – mówi Rafał Hummel, partner EY Polska. Dodaje, że pozwoli to na lepsze wykorzystanie pojawiających się szans na budowanie wartości i wspieranie proinnowacyjnych projektów związanych z ESG.
Czytaj więcej
Szwajcarska firma Climeworks, zajmująca się technologią klimatyczną, poinformowała właśnie, że otwarty został największy na świecie obiekt do wychwytywania dwutlenku węgla z powietrza. Nowa instalacja typu Direct Air Capture (DAC) o nazwie „Mamut” jest dziesięć razy większa od swojej poprzedniczki – uruchomionej w 2021 roku „Orki”.