Netflix podnosi ceny abonamentów, ale nie we wszystkich krajach

Netflix zaczyna podnosić ceny abonamentów w niektórych krajach. Wzrost ilości subskrybentów zaczyna słabnąć, walka ze zjawiskiem dzielenia się hasłami do serwisu nie pomogła zwiększyć przychodów.

Publikacja: 18.10.2024 17:57

Netflix zaczyna podnosić ceny abonamentów w niektórych krajach

Netflix zaczyna podnosić ceny abonamentów w niektórych krajach

Foto: Bloomberg

Netflix poinformował, że w ciągu ostatniego miesiąca podniósł już opłaty abonamentowe w Japonii i kilku krajach Europy, a także na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Zmiany cen abonamentów we Włoszech i Hiszpanii są obecnie wdrażane.

W swoich najnowszych wynikach Netflix pokazał, że pozyskał 5,1 miliona abonentów między lipcem a wrześniem — wyprzedzając prognozy, ale był to najmniejszy wzrost od ponad roku. Firma jest pod presją, aby pokazać inwestorom, co będzie napędzać wzrost ilości abonentów w nadchodzących latach, ponieważ jej już ogromny zasięg utrudnia znalezienie nowych.

Czytaj więcej

ATM Grupa kręci nowy film dla Netfliksa. Prezes odniósł się do sporu w rodzinie Solorza

Netfliź zyskał 45 mln nowych użytkowników

Ostatnim razem, gdy Netflix zauważył oznaki spowolnienia, w 2022 r., wdrożył środki mające na celu powstrzymanie udostępniania haseł i poinformował, że zaoferuje nową opcję przesyłania strumieniowego z reklamami – tańszą niż dotychczasowa.

Firma pozyskała ponad 45 milionów nowych użytkowników od zeszłego roku i ma 282 miliony abonentów na całym świecie. Analitycy spodziewają się również, że reklamy ostatecznie staną się dużym biznesem dla Netflixa.

Na razie jednak Netflix zastrzegł, że jest jeszcze „za wcześniej” i stwierdził, że reklamy mogą zacząć generować wzrost przed przyszłym rokiem, pomimo że wielu abonentów zdecydowało się na plan z reklamami. Nowy abonament, który jest najtańszą opcją firmy, stanowił 50 proc. nowych rejestracji w miejscach, w których jest oferowany w ostatnim kwartale, poinformował Netflix.

Czytaj więcej

Netflix podnosi ceny wszystkich pakietów w Polsce

Nawet bez wzrostu ze strony reklam, Netflix podał, że przychody w okresie lipiec-wrzesień wzrosły o 15 proc. w porównaniu z tym samym okresem w zeszłym roku, do ponad 9,8 mld USD. Zysk wzrósł również z 1,6 mld USD w tym samym okresie w zeszłym roku do 2,3 mld USD.

Netflix ostatnio podniósł ceny w Wielkiej Brytanii i USA w 2023 roku, ale od 2022 r. nie zmienił ceny swojego popularnego „standardowego planu” bez reklam.

Netflix wydaje pieniądze na nowe hity

W przeszłości firma czasami eksperymentowała z cenami w mniejszych krajach, zanim wprowadziła zmiany na głównych rynkach, takich jak USA i Wielka Brytania. Matt Britzman, starszy analityk kapitałowy w Hargreaves Lansdown, powiedział BBC, że silna pozycja finansowa Netflixa pozwala firmie nadal wydawać pieniądze na nowe hity — jest to klucz, jeśli ma nadzieję podnieść ceny bez negatywnej reakcji. „To z natury kapryśny rynek, na którym konsumenci chętnie zmieniają streamera” — powiedział. „Dodanie świeżych treści jest do tego kluczowe, szczególnie w obszarach takich jak wydarzenia sportowe, i może dać Netflixowi przewagę, której potrzebuje, aby podnieść ceny i sprawić, że klienci będą wracać po więcej”.

Netflix poinformował, że w ciągu ostatniego miesiąca podniósł już opłaty abonamentowe w Japonii i kilku krajach Europy, a także na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Zmiany cen abonamentów we Włoszech i Hiszpanii są obecnie wdrażane.

W swoich najnowszych wynikach Netflix pokazał, że pozyskał 5,1 miliona abonentów między lipcem a wrześniem — wyprzedzając prognozy, ale był to najmniejszy wzrost od ponad roku. Firma jest pod presją, aby pokazać inwestorom, co będzie napędzać wzrost ilości abonentów w nadchodzących latach, ponieważ jej już ogromny zasięg utrudnia znalezienie nowych.

Pozostało 81% artykułu
Media
Akcje Cyfrowego Polsatu w górę. Zarząd o rodzinnym sporze
Media
Kina liczą, że pomoże im kilka tytułów
Media
„Parkiet” prezentuje nową ofertę prenumeraty. Wyjątkowa propozycja dla inwestorów
Media
„Rzeczpospolita” ma nową ofertę prenumeraty na 2025 rok
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Media
Szalony tydzień akcji Trump Media. Jaka będzie przyszłość spółki prezydenta elekta?